Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Tiny Humans
Frederiksbjerg Torv, 10
8000 Aarhus C
CVR-nr: 43096524
kontakt@simplybeyond.dk
Betaling
Alle beløb på simplybeyond.dk er i danske kroner (DKK) og inklusive dansk moms på 25 %. Vi modtager betaling med Dankort, Visa-kort, MasterCard-kort og MobilePay. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi hele beløbet ved afsendelse af første produkt(er), da vi ikke kan trække et delvist beløb.
Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt, såfremt du vælger en anden fragtform end den, vi tilbyder uden beregning. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Alle ordre over 499,- betales fragten af Simply Beyond til en valgfri pakkeshop. Ønsker man privat omdeling koster dette 29 kroner for ordre over 499,-. Alle ordre under 499,- koster det kunden 39 kroner til en pakkeshop samt 49 kroner med privat omdeling.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Fragt
Vores pakker afsendes samme dag, som ordren er indgået, såfremt ordren er indgået inden kl. 16.00 på en hverdag, og derfor vil vi i næsten alle tilfælde levere ordren til dig indenfor 1-3 hverdage.
Ordrer i Danmark sendes som udgangspunkt med GLS. Vi tilbyder altid en gratis fragtløsning i Danmark ved køb over 499 kr.
Såfremt du ikke når at afhente din pakke i pakkeshop til tiden, og den bliver sendt retur til os, sender vi gerne pakken igen, men du skal selv afholde den ekstra fragtomkostning på 39 kr. Du vil få tilsendt et betalingslink, og vi sender pakken til dig igen efter modtaget betaling.
Ændringer eller annullering af din ordre - fortrydelsesret
Vi kan assistere dig med at ændre din ordren, såfremt at ordren IKKE er afsendt før du har taget kontakt til os på kontakt@simplybeyond.dk. Hvis din ordre er afsendt, så har du stadig 30 dage til at annullere din ordre, se venligst nedenfor for mere information om retten til at annullere.
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at løse ethvert problem, der måtte opstå og vil holde dig informeret gennem hele processen.
Returnering
Når du har modtaget varen, men gerne vil annullere dit køb, så skal din ordre sendes retur uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter du har modtaget varen Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Du kan bestille en returfragt i voresreturportal https://return.shipmondo.com/simplybeyond
Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind, i den originale emballage, varen kommer i.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Husk at få en kvittering for indleveringen af pakken. Hvis vi finder, at din ret til at annullere ikke imødekommes, så kontakter vi dig via e-mail.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os returneret.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbet refunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten bruges vore returportal.
Er pakken beskadiget ved modtagelse, bedes du nægte modtagelse og kontakte os så hurtigt som muligt.
Varen sendes til:
Let-Køb
Odensegade 18
8000 Aarhus
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte hej@simplybeyond.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Rabatkoder
Rabatkoder kan ikke kombineres med andre rabatkoder, særlige kampagner, ej heller benyttes ved køb af gavekort, medmindre andet er oplyst.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos os og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.